معرفی شخصیت‌ها:دکتر رفیق محمدشین

متولد 1955 در شهر برناک و فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی کازان رییس انستیتو اسلامی روسیه واقع در کازان مرکز جمهوری تاتارستان

معرفی شخصیت‌ها:

دکتر رفیق محمدشین

رییس انستیتو اسلامی روسیه

معرفی شخصیت‌ها:
دکتر رفیق محمدشین

متولد 1955 در شهر برناک و فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی کازان

دکترای علوم سیاسی (2001)، استاد (2006)، رئیس انستیتو اسلامی روسیه در کازان (از سال 2006)، رئیس شورای آموزش اسلامی روسیه (از سال 2012)، معاون رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان برای آموزش و علم (از سال 2014)، استاد تمام آکادمی علوم جمهوری تاتارستان  (2016) عضو شورای پایان‌نامه دکتری در رشته‌های تاریخ، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی، عضو شورای تخصصی در امور مذهبی زیر نظر کابینه وزیران جمهوری تاتارستان، رییس آکادمی اسلامی بلغار از 2019-2017

وی سردبیر مجله «منبر؛ مطالعات اسلامی» است که از سال 2008 فعالیت می‌کند و به بررسی جنبه‌های مهم مطالعات اسلامی و جهان اسلام اختصاص دارد. این مجله فضایی را برای انتشار و بحث در مورد نتایج تحقیقات اصیل در زمینه تاریخ، روانشناسی و الهیات ایجاد می‌کند که به تمام جنبه‌های اسلام؛ از پیدایش دین جهانی تا امروز اختصاص دارد.

محتوای منتشره در این مجله توجه ویژه‌ای به اسلام در روسیه و مسائل مدرن اندیشه اسلامی دارد و از این طریق به توسعه مکتب الهیات داخلی مسلمانان و به طور کلی آموزش اسلامی در فدراسیون روسیه دارد.

محمدشین به عنوان یک محقق اسلامی برای جامعه علمی روسیه و خارج از آن شناخته شده است. دامنه پژوهش‌ها و مطالعات علمی او در زمینه‌های تاریخ اندیشه اجتماعی تاتار، مطالعات اسلامی و فرآیندهای سیاسی در روسیه و جهان مدرن است. وی مولف 120 کتاب و مقاله علمی از جمله 10 تک نگاری است.

وی همچنین جایزه دولتی جمهوری تاتارستان در زمینه علم و فناوری (2005) و نشان دولتی جمهوری تاتارستان «برای فعالیت شجاعانه» (2015) دریافت نموده است.

منبع:

http://kazankiu.ru/

کد خبر 18535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =